25.5.17

Baby Jogger City Tour


Miks ma valisin Touri?
Elite on suur tank, sobib maastikule, sobib lumme- ühesõnaga pole peaaegu kohta kuhu ta ei sobiks. MINU arvates ei sobi ta kusagile lõunamaa reisile aga see puhtalt minu arvamus. Kes tahab, see saab minna ka suurima Emmaljungaga Tokyosse (ha ha). Siis ma ostsin Mamas & Papas Armadillo Flip XT. Väga tore kuid siiski tahtsin midagi veel kergemat. Midagi sellist mis käib kokku sekundiga, mis käib väikeseks kokku, mis kaalub pool eelmainitud kärust ning mida saab võtta lennuki salongi kaasa. Tahtsin midagi täiesti teistsugust.
Mäletan kui ma sain oma Flip XT kätte, siis leidsin miljon viga selles, võrreldes Elitega. Tegelikult oli see suur viga, sest ei saa võrrelda kergkäru ja jalutuskäru. Touri ostes ma teadsin, et ma ei otsi mingit mullivanni, koos pehmete istmete, kümne funktsiooni ja kahekümne erineva värvitooniga vaid soovin midagi lihtsamat, mis täidab minimaalselt juba üpris suure lapse vajadused. See käru on kindlasti ideaalne just üle aastasele lapsele. Küll on öeldud, et 6+ kuud, kuid tegelikult oleks tore, kui sellisel väiksemal oleks rohkem mugavusi. Hetkel mul poiss just sellises ülemineku faasis, et tal on suht suva juba, kas jalad ripuvad, või need on kes teab kus. Täislamav asend on selline, kuhu tegelt isegi vastsündinuid ei panda, vaid ikka haiglas on see n.ö 40 kraadine kalle. PS ei propageeri siin imiku sobivust kärusse vaid tõin näitena väga tavalise emade hulgas oleva hüsteeria, et soovitakse ka a.la 3a täislamavat käru.


Veidi tehnilist infot:
  • Istme kogupikkus 90cm;
  • Kaarvari UPF 50+;
  • käru kaal 6,4kg;
  • kandevõime 22,5kg;
  • 5 punkt turvarihmad;
  • käib poollamavasse asendisse;
  • jalgpidur;
  • pöörlevad ja fikseeritavad esirattad;
  • seljatugi on nööriga reguleeritav;
  • kaarvarju küljes asub võrguga piiluava;


Joggeritel on ka muidu õhutusava võrguga seljatoe küljes, kui see lasta lamavasse asendisse, kuid Touril on vaid riie eemaldatav ehk siiski saab avada õhutuseks kuid ei ole kindlustatud ava võrguga.

Käru kokkupanemiseks on vaja kahte liigutust, kui GT, Mini ja Elite käivad kokku ühe liigutusega (kui paned istme all olevad trukid kinni siis on neid kokku kolm), siis Touril on vaja konkreetselt kokku lugedes kolm liigutust vaja teha: Vajuta külje peal olevale punasele nupule, suru alla lükkesangal olev nupp keerates see ette ning haara rihmast, mis joggeritel on istmel ning voilaa ongi koos. Proovisin seda teha ka laps süles (12-13kg vahel) ning sain ilusasti üksinda hakkama.







Mida ei ole:
  • Täislamavat asendit;
  • jalatuge;
  • täisistuvat asendit (90 kraadi);
  • reguleeritavat lükkesanga.
Mis tuleb käruga kaasa:

Käruga on kaasas transpordikott, mida on võimalik seljakotina selga panna. 

Lisad (tuleb ise juurde osta):
  • Turvakaar;
  • Vihmakile;
  • topsihoidja.




Kasutamisest
Käisime sellega Saksamaal, olime kohapeal viis päeva. Põdesin, et poiss ei ole kunagi maganud jalad rippus aga teda see absoluutselt ei huvitanud, magas sama kaua ja sama hästi. Ma ei oskagi täpselt seletada aga see kalle ei ole nii terav ta on pigem nagu sujuva üleminekuga. 



Minu käest on küsitud, et kuidas pikad inimesed sellega toime tulevad- ütleme nii, et lükkesang on minu pikkusele täiesti okei (163cm), mees lükkas ja temagi ütles, et ei midagi ebamugavat. Jalgade äralöömise kohapealt küsides mehelt, ta on 181cm pikk, siis tema vastas, et pole kordagi enda jalga vastu käru ära löönud. See on väga individuaalne. Mõni astub elevandi samme, teine tatsub jalg jala ees. Ühesõnaga, kui sa ei kinni nagu vene sõdur 9ndal mail, siis peaksid hakkama saama. Lükkesangast niipalju, et 190+ inimesele vist võib tekitada lükkamine mõningast ebameeldivust aga alla selle peaks olema täiesti okei.

Käru sujuvus on sellise kerge ja väikese käru kohta päris hea. Mulle meeldib, et raam on kindel, kuna mu lapsele meeldib end küljelt küljele kõigutada, ning sedasi juhtus näiteks Bugaboo Bee3ga õnnetus, kui käru hakkas kummuli kalduma, kuid Touriga sai see samas kohas üle katsetatud ning uskumatult hoidis see käru end püsti. 

Kui Saksamaalt Norra jõudsin siis maa oli paksult sulalund täis ning pidin selle käru koos lapsega 200m koju tassima. Ausalt see oli ´´mission impossible´´. Ta ei liikunud ei vasakule ega paremale, eriti veel kui seal istub 12+kg laps sees. Lõpuks lohistasin nagu kohvrit enda järel. Mingi mees veel tuli juurde, et vale käru siia kliimasse. Ma lahkusin riigist +15c ja tagasi tulin maa valge +2, ega ma mingi ilmaennustaja ei ole.

Juhitavus on väga mugav, kohapeal saab vabalt 360 kraadi ära teha. Ühe käega ei ole probleemi. Ma olen suur kohvitaja ning alatihti on mul üks käsi okupeeritud kohvitopsi poolt, siis esimene asi käru testimisel on alati mul ühe käega. Armadillo Flip XTga on see üpris raskendatud. Bugaboo Bee3ga oli see pea võimatu. Sirgel teel loomulikult, kuid mägisel maastikul- ei iial.

Nägin ühes müügigrupis suurt arusaamatust ning tahan selle selgeks kõigile teha. Iga vanema vajadused ning soovid varieeruvad- siinkohal ei ole õiget ega valet olemas. Kes soovib check-inis käru ära anda, kes soovib lennukini ja siis ära anda ning siis on need, kes soovivad selle endaga lennuki salongi kaasa võtta. Ma isiklikult kasutan neid kõiki kolme variante. Kuna mu poiss ei ole teab mis suur kandekoti fänn (kõik oleneb kuu seisust ja tema tujudest), kuid kärus ta istub lausa suurima hea meelega, siis meie pere jaoks on Tour ainuõige valik. Ma tahan, et käru oleks minuga, et keegi tropp seda ei viskaks ega kriimustaks. 

Seega AMETLIKULT võib võtta Baby Jogger City Touri endaga lennuki salongi kaasa juhul, kui lubatud käsipagasi kaal on üle 5kg. Käru ON lubatud käsipagasi mõõtudes. 







Lennujaamas oli sellega väga mugav. Seljakotina on teda palju kergem kanda, kui käeotsas. Lahti käib kiirelt ning kergelt ja lennuki salongi jalutasin käru seljas. Asetatud sai see pea kohal asuvasse panipaika ning kõik oli tiptop. Ma olin ärevil nagu väike mesilane. Minu jaoks täiesti elumuutev sündmus.


Kärust veel nii palju, et ta ei kolise, logise ega krigise. Käru istme all olevast panipaigast rääkida, siis see on väikene, kuid tal on lukuga tasku, kuhu saab panna misiganes tähtsaid asju- mina leidsin selle aga ideaalseks transpordi koti panipaigaks. Väga palju asju muidu sinna allolevasse korvi ei mahu aga sams sellise väikese käru kohta on tal üks suurimaid panipaiku, võrreldes MB Nano ja Babyzen Yoyoga, siis neist kõige mahukam. Ka Joggeritele omaselt on seljatoes võrguga panipaik, mis on näiteks ideaalne vihmakile hoiustamiseks.



Piltidel on siis minu 90cm pikkune 20 kuune poiss. Ma olen eemaldanud ülemised rihmad, kuna ta ei lase neid endale panna, kui kellelegi tunduvb, et ei ole 5 punkt rihmad.

Olen ka kuulnud, et arvatakse, et kaarvari on liiga lühikene. Tegelikult see viimane osa on teravalt alla ning see omakorda katab päris suure osa lapse ülakehast ära. Nüüd kui võtta see viimane n.ö noka osa ära, siis tõepoolest ei oleks sel asjal mõtet. Seega kaarvari katab piisavalt päikese eest, see ei paista magavas asendis lapsele silma.

Käruga olen ma väga rahul, eriti super on sellega poodlemas käia, kuna meil on üli pisikene auto ( Ford Fiesta), mille pagasnik on samuti väga olematu, siis Tour on ainukene olemasolevatest kärudest, mis ei söö tervet ruumi ära. Siiani on vaid olnud varasemalt Bugaboo Bee, mis mahtus lamavas asendis pagasnikusse ära, kuid seda mitte laiupidi vaid pikkupidi, mis sõi ikkagi enamus ruumi ära (kuna ta ei käi nii kompaktseks kokku). MP Armadillo Flip XT kui ka BJ City Elite ei mahu ära, pean külili asetama mõlemad kärud.

Seda käru saab osta nii Eestist beebimaailm.ee, jukukeskus.ee ja digizone.ee
Saksamaalt windeln.de

Minu meelest on ta üks ideaalne poe ja reisikäru. Sobib kindlasti istuvale lapsele, kuna muidu ta on seal lösakil. Kui välja tuua miskit negatiivset, siis pidurit maha võtta jalaga on raske (täiendus- pidur muutub kasutamisega pehmemaks). Esirattad ei taha väga liikuda ehk Baby Joggerite tüüpviga- raskusaste on tagumistel ratastel, seega kui laps istub kärus, siis esirattad on õhus.


Avastasin, et on võimalik jalatugi üles lükata ning ta toetab lapse jalgu paremini, eriti, kui laps on väikene. Erinevalt GTst, kus saab ka sedasi toe üles lükata, siis Touri oma on piisavalt jäik ja tugev, et seda välja on päris raske lükata  ning lapse jalgade raskusega ei vaju alla. Kannatab raskust.



On võimalik veel juurde lasta teha jalatugi, seda teeb Vankriliisu (Facebookis).
Käruga olin väga rahul, hakkas häirima see raskusaste, et esirattad ei käinud ja laps oli kuidagi liiga lösakil seal. Aga ta suudab kenasti ära mahutada suuremaid lapsi, seega ei ütle iial, võib-olla tulen ringiga tagasi.

M.A

2 kommentaari:

  1. Anonüümne5.5.18

    Ma vaatan praegu sama mudelit siit https://www.jukukeskus.ee/ee/shop/karud-kandmiskotid/karud/kergkarud/baby-jogger-kergkaeru-city-tour-violet-1979969-382203-047406140398/p181663 aga teist värvi. Samas mõtlen nüüd, et kas ikka osta see oma plikale. Ta saab alles juuli keskel aastaseks. Aga samas tundub see ideaalse suvise käruna.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa ta on väga hea käru. Jalatoe sab välja lükata, et siis laps toetub selle peale. Ta on tugeva konstruktsiooniga.

      Et linnas on ta hea käru, kruusateel kartsin käru elu pärast 😅 Et ta on pigem ikka linna/ reisi/auto käru.

      Kustuta