9.8.17

Cybex Priam

Priami kätte sain, siis teadsin kohe, et ta ei saa olema iialgi nii hea kui Elite. Aga Elite ei saa iialgi nii ilusaks kui seda Priam on.


Cybex Priam on päris kallis käru. Panin tähele, et kui Elitele andestasin kergemini tema vead, kuna hind ei olnud midagi ületamatut, siis Priami hind pani kulli pilguga vigu vaatama.

Minu Priam on Lux istmega, hõbedase raami, all terrain rataste ning Manhattan grey värvuses.

Võimalik on valida:

3in1

  • Valida saab 2in1 lohuga istme ja Lux istme vahel;
  • turvahäll;
  • vankrikorv (kui 2in1 iste valitud, siis iste ongi korv ja tulevad katted kaasa).
Kaasa tulevad istme ja korvi vihmakiled, turvahälli adapterid ja turvakaar.



2in1


  • Kus iste on lohuga (vanusest alates 6+ kuud);
  • Lohuga iste on lühem kui Lux iste, mis on kusagil 97cm pikk.

Kaasa tulevad adapterid turvahällile, vihmakile ja turvakaar.





Raam+ Lux iste või Korv

On võimalik komplekteerida kas raam ja iste või hoopiski raam ja korv, hiljem juurde ostes Lux istme. Minul on raam, koos all terrain ratastega + Lux iste.

Kaasa tuli vihmakile, turvakaar ja turvahälli adapterid.



Ma panen vaid kirja kaalud all terrain ratastega ( kaal varieerub, olenevalt, mis rattad valid):
Raam+korv (korvi kandevõime kuni 9kg) 8,3kg;
Raam+Lux iste (istme kandevõime kuni 17kg) 13,1kg
2in1 raam+iste (istme kandevõime kuni 17kg)  11,8kg
Raami saab valida kas üleni musta või chrome ehk see hõbedane.


Rattaid on kolme sorti: light, trekking ja all terrain. Minul on all terrain. Need on kõige suuremad, sobides meie kliimasse hästi. Trekking ja All terrain esirattad on samad, vaid all terrain tagumised rattad on suuremad. Light ja trekking tagumised rattad on samad, kuid esirattad on erinevad. Light rattad on väiksemad.


Kujutan ette, et paljudel tekib küsimus esirataste kohta, et tunduvad siiski väikesed. Cybexil on megalahe lahendus või õigemini kaks lahendust: esirattad saab asendada suuskadega [(VIDEO) mainin niisama igaks juhuks lisaks, et tegelikult nii sõita ei tohi, lihtsalt for fun ilma lasteta tehti see võistlus. Mõte on neil, et paksema lume puhul, näiteks kes elavad metsas või mitte päris linnas, siis suusad teevad liikumise kergemaks] või suurte mitte pöörlevate ratastega (VIDEO), millel sama vedrustus nagu tagumistel ratastel. Saan aru miks Cybex kutsub seda Platinumiks, kuna läbi on mõeldud pea kõik detailid. Suureks miinuseks võiks välja tuua nende suurte mitte pöörlevate esiratastega, et käru raam ei lähe kokku, ehk tuleb autosse pannes esirattad eemaldada või siis eemaldada iste ja kuidagi mahutada ta sinna. Meie Ford Fiestasse ei mahuks ta mitte mingil moel ära. 

Cybex Priam Lux istmega:
  • Iste käib täislamavasse;
  • Istme pikkus 97cm;
  • XXL kaarvari, milles asub võrguga õhutusava;
  • Teleskoop lükkesang;
  • Iste käib nii NSS kui ka SSS;
  • Käru saab vaid NSS kokku panna;
  • Kandevõime kuni 17kg ;
  • Käru kaal lux istmega 13,1kg ( 2in1 istmega 11,8kg);
  • Jalatugi reguleeritav;
  • Iste on pehmendustega;
  • Suur pakikorv, mis omakorda sulgub magnetitega.
Käruga tulevad kaasa turvakaar, vihmakile ja adapterid.
Lisaks saab osta ette suusad, mitte pöörlevad suured esirattad ( eraldi tuleb juurde osta esisild), topsihoidja, seisulaud, päikesevari, kandik, putukavõrk, beebitarvete kott, soojakott . Kaks viimast siis n.ö käruga sobivas toonis. Istme värve saab valida mitmeid.


Põhitoonidele on lisaks viis special edition väljalaset (Jeremy Scottil on tulnud välja kaks uut, peale alltoodu):




Räägime aga kärust ise. Liigub ta ime hästi ja mis kõige tähtsam: ma saan ühe käega lükata ja teisega kohvi juua pea igal maastikul. Pakikorv on päris suur ja sinna mahub ikka korralikult asju. Mis mind häirib on delikaatne võrk tagumise pakikorvi osas, kui näiteks panen sinna mõne eseme, mille nurgad ei ole piisavalt pehmed, võib see selle võrgu katki teha ( Norra järelturul oli müügis üks katkise võrguga). Sealt ka sajab vihm pakikorvi, kui iste on SSS asendis. Oli olukord, kus pidin keset paduvihma tõstma lapse koos istmega teist pidi, muidu oleks bassein pakikorvis. Vihmakile siinkohal ei aidanud, kuna katab vaid istme ära. See kinnise pakikorvi mõte muidu on super lahe aga nad võiksid leida sinna mõne muu lahenduse. 




Turvarihmad ei ole minu meelt mööda. Mulle meeldivad rihmad, kus kõik osad on eraldi kinnitatavad, kuna istmekatte või soojakoti kinnitamine on õudus kuubis. Tuleb avada ülemised kinnitused, seejärel tõmmata külgmised rihmad ülemiste küljest lahti ja siis saab alles rihmad läbi panna. Ma olen lihtsalt selle soojakoti sinna peale pannud ja jalgevahe rihma läbi vaid tõmmanud, kui poissi magama olen pannud. Ilmselt talvel, kus soojakott on igapäevane, siis pean ta sinna ära kinnitama.


Lükkesang on teleskoop, ma ise eelistan teist varianti, kuna vankrikotti on mugavam kinnitada, kui teleskoobile aga see maitse asi täielikult . Muidu lükkesang käib väga pikaks välja, seega ka kahe meetrisele inimesele on ta veel mugav. Ma ise olen 163cm pikk ja minu jaoks oli täiesti okei vankrit lükata. Olen aga kuulnud, et teiste emade jaoks, kes on minu pikkused ja minust lühemad veidi, nende jaoks on käru liiga kõrge.


Iste on hästi mõnus ja pehme. Kaarvari on piisavalt suur, et päike näkku ei paistaks. Meil oli vaidlus ühe naisega, et Priami kaarvari nii madalal, et last ei näe vaadata, kui ta SSS on. Avastasin, et kui lükkesang pikemaks tõmmata, siis näen last, kuna kõnnin kaugemal, kui aga lühemaks lükata, siis ma ei näe teda. Iste ise on väga pikk 97cm! Kui poiss istub, siis pean jalaosa ühe nõksu kõrgemale tõstma, muidu need ripuvad tal ebamugavalt. Seega kasvuruumi on piisavalt.


Kaarvarjus asub korralik magnetiga õhutusava, küll aga kaarvarjus puudub piiluava.




Ratastest rääkida, siis need on väga head. Liiguvad ilusasti üle erinevate maastike. 

Katsetasin rattaid :

  • liival- raskendatud;
  • tugeval killustikul- raskendatud; ;
  • kruusateel- väga hea;
  • metsateel- hea;
  • asfaltil- väga hea; 
  • munakividel- hea;
  • murul- raskendatud;
  • lumes- väga raskendatud ja oli lausa võimatu. Pidin käru koju jätma, kuna esirattad ei liikunud lihtsalt lumest edasi.
Raskendatud just esiratataste tõttu, kuna need on üpris väikesed võrreldes näiteks Bugaboo Buffaloga, siis temal on esirattad suuremad ja saab ka paremini hakkama. Küll aga jälle Priamil on tagumiste rataste vedrustus, seega teeb ta sõidu sujuvamaks.

Kui raamist rääkida, siis 2016a ja 2017a raam on erinev. 2017a raamile on juurde lisatud vedrustus tagumistele ratastele, et kui soovite uut raami, siis veenduge, et on olemas vedrustus.





Korvil on nii uutel kui ka vanadel ava mitte suletav. Ainuke korv, millel on klapiga suletav ava on KOI kollektsioonist. Kui te ostate 2in1 komplekti, siis korvi kaarvari jääb ka istmele, mistõttu jääb see lahtine piiluava kaarvarju (alumisel pildil siis näha, 2in 1 komplekt, kus korv on tehtud istumisosaks ja kaarvarju täielikul avamisel, on lahtine piiluava. Lux istmel on  magnetiga klapp, mille all on võrk).


Käru kokkupanek on tema suurim viga kui ka suurim pluss. Nimelt, ta ei käi väikeseks ega kompaktseks kokku. Küll aga käib ta kokku koos istmega, mis peab kokkupanemisel asetsema NSS positsioonis. Sellisena ta meie pagassi ära ei mahu, peame tõstma ta külili, pikkuselt hõlmab terve pagaasniku ära.


Tema pluss aga seisneb selles, et emad kes elavad korterites ning peavad last ühes ja käru teises käes üles tassima, siis ta on just ideaalne käru järel vedamiseks. Käru on lubatud trepist üles vedada sellises asendis. 



Harjumatu on, et ei ole käru lukustamise klõpsu olemas, mis teeb veidi ebameeldivaks käru tõstmise autosse, kuna pead veenduma, et oled võtnud just õigest raami osast kinni, muidu vajub ta sul käes laiali.

Kõige suurimat poleemikat Kärusõltlaste grupis tekitas kokkupanek ehk kui lükkad istme alla siis kaarvari puudutab esirattaid.

Tegin ise mitmeid katseid ja leidsin, kuidas ta tõepoolest puudutab esirattaid. Nimelt, kui sa surud kaarvarju rohkem rataste peale kokku, siis puudutabki, kuid mina seda surumise vajadust ei näe ja selletõttu minul ka kaarvari EI puuduta esirattaid. Et lasen istmel vaba langeda alla, peale ei suru ning tõstmisel keeran esirattad viltu ees ja panen autosse.


Üleval kokkupandud versioonis on ka näha, et esirattad on risti keeratud, seda ma tavaliselt juba tõstmise ajal teen, et veidi raputan seda käru ja esitattad vajuvad kummuli, mis teeb veelgi võimatumaks, et esirattad puutuksid kaarvarju ja määriksid selle ära. Ilmselt harjutamise asi, mille mina kohe käppa sain 😁





Laps on kärus ise väga rahul just mugavuse osas. Talle on hakanud meeldima end küljele keerama ja isegi kõhuli vahest magab, seega ümber keeramise ruumi on tal piisavalt ja oh seda jala osa! Ta ei kriimustu ega määrdu nagu ime materjal on sinna pandud. Päeva lõpuks vaid imen tolmuimejaga liiva , mis sinna kogunenud on ära.

Mulle meeldib selle käru liikuvus- sujuv ja vaikne. Ta on nii jubedalt ilus, et isegi mees vahest seisab ja lihtsalt vaatab teda. Disaini osas ma annaksin vist maksimum punktid, ei oskagi öelda, mis oleks ilusam disainilt, kui Priam. Praktilisuse osas ta ei ole ehk nii ideaalne, kuid siis kannataks omakorda disain, seega ma ilmselt lepiksin ilma raami kinnituseta, kui see peaks rikkuma raami ilu. Turvarihmad on aga minu suurim ärritavus terve käru juures. Ma tahaks kohe kirjutada neile ja öelda, et palun parandage see jama ära.



Vihmakile on nagu ta on. Vankritel ja kärudel, mille iste käib mõlemat pidi, ei saagi imet oodata. Nagu ka Armadillo Flip XTga, siis ka Priamiga on nii, et SSS asendis sajab vihm pakikorvi sisse. See piiluava on tegelikult lahe, alguses pelgasin, et sisse sajab sealt, kuid kui õigesti kinnitada ta, siis ei saja.
Ma unustasin krõpsud kinnitada korralikult ja oli veidi sisse sadanud, seega tuleb kindlasti üle veenduda. Minugi poolest võiks see ava olemata olla või siis teha see näiteks lukuga.

Soojakottidest sobivad kõige paremini originaal soojakott, mis tegelikult polegi päris soojakott vaid pigem jalakate, Voksi City (pikkuselt sobib ideaalselt, paremini kui Urban), Nordlys, Mamas and Papas All seasons ning Easygrow Lite+ (kaks viimast on kevadeks).



IMG_0674
Voksi City

 

IMG_2442
Nordlys

IMG_2597
Easygrow Lite+

IMG_1433
Mamas and Papas All Seasons

Hinnast rääkida, siis polegi kohta kust odavamalt saaks, hinnad on tal igal pool täpselt samad. Kõige lähemalt on ta saada Beebicentrist. Parim teenindus garantiiga seoses on Pramworldis, vaja esitada video defektist ja nad saadavad sulle koheselt uued osad.

M.A

2 kommentaari:

  1. Mis tarvetekott kasutsusel käruga?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Bugaboo organizer. Sobib kõikide käru sangade külge. Seda saab osta scandikidsist või tellida babycare.nl lehelt

      Cybexil endal on ka n.ö mätšivad kotid kärudega. Kuid minu arust SSS asendis hakkab suurem kott last häirima ja minu poiss hakkas jalgadega taguma seda ja seal sees sobrama :D

      Kustuta