26.10.17

Kuidas meedia seksistlikult alandas 18 aastast tütarlast

Ühest otsast promob meedia, et naised on võrdsed, teisest otsast lihtsalt julmalt alandab neid.

Sama ka rassismiga. Visatakse niimoodi õli tulle, et Eestist on saamas paremekstremismi eeskuju.

Kui meedia mulle parseldas Seksi- Marise nime siis ma nutsin. Nutsin kodus patja pikalt ja palju. Tundsin viha, et olen sündinud naise kehas. Tundsin viha, et sündisin nii rõvedas šovinistlikus riigis nagu seda on Eesti. Unistasin tol ajal, et miks jumal mind meheks ei loonud. Ma oleks kõige lahedam mees oma seltskonnas, respekteeritud naistemees, ilmselt. Domineeriv, hea huumoriga ja intelligentne. 

Naisena need kvaliteedid on kõik sinu vastu. 
Meestenaine- lits
Domineeriv- feminist
Hea huumoriga- egoist
Intelligentne- milleks vaja?

See, kuidas tullakse taoliste tundlike teemadega toime, on ausalt öeldes kurb.

Ühest otsast üritatakse välja tuua, et naisi on ahistatud siin ja seal. Naisi on kupeldatud. Teisest otsast lüüakse naist alandav artikkel letti:
Seksi-Maris

Minu nimi on Maris Altma, see on minu sünnitunnistusel kirjas.  Meedial ei ole vaja mind, kui naist ehtida võõraste sulgede ja alandavate nimedega. Ma olen naine, kelle tundeid selline seksistlik nimi alandab. Ma ei kahetse sekundikski asju, mida ma teinud olen, sest ma ei ole teinud midagi valesti, kuid mind võiks kutsuda minu antud nime järgi, mainides minu tegevusi. 

Selline nimistamine alandabki ja loob väär arusaamad minu tegudest. Kui keegi loeb seda nime, siis kujutab ette, et ma olen pornos töödanud ilmselt? Kes teab mida veel.

Aga ma ei ole, ma ei ole enda moraalidele vastu töödanud.

Nüüd kuidas saab Eesti rahvas edasi liikuda, et naisi ei alandataks, ei ahistataks ning ei kupeldataks?

Esiteks suurim surve langeb meedia õlgadele, kelle kohustus on neid kolme eelmainitut käsitleda delikaatsemalt ja kaastundlikumalt. Sõnastusest oleneb palju, kuidas ühiskond reageerib.

Paljud nimetavad neid tüdrukuid litsideks, kes magasid selle I.Jga. Aga kui I.J oleks naine, kes magaks sadade meestega? Oleks tema lits ja mehed tegijad, eks? 

Kas te ei näe, kui ebavõrdne see on naiste suhtes? Miks naine on lits, kui ta meestega magab? Kui ta 100 mehega magab? Miks ometi? Nagu elades Norras, ausalt, Eesti mõistes on terve Norra riigi 16+ olevat tüdrukud litsid. Aga siinne ühiskond seda nii ei näe. Naised on palju vabameelsemad, eneseteadlikumad ja enesekindlamad, sest ühiskond ei hinga neile kuklasse.

Siin riigis on naine mehega olemuselt võrdne. Füüsiliselt ei ole naine ja mees võrdsed. Ilmselt ka vaimselt oleme erinevad, meie mõttemaailm on erinev aga kurat naine saab sama palju palka kui mees. Mees on sama palju lapse isa, kui naine lapse ema. Mees ei ole seemendaja, vaid isa!

Norras on prostitutsiooni ostmine keelatud. Neid, kes ostetakse nemad on ohvrid. Millesse ma usun. Ostetav on sund olukorras. Ostja on see, kes sunnib ostetavat langetama, võimaluse olemasolu tõttu end müüma. Ostja nimi avalikustatakse ja põhjusega. Häbi! Eestis aga tunneks häbi ostetav. Ta niigi tunneb häbi.

Jutt ehk valgus laiali, kuid mõte on selles, et kahepalgelisus ühiskonnas on meedia peegeldus. Topeltmoraal on nii igapäevane. Ah panen sellele 18 a tüdrukule Seksi-Maris nimeks ja lähen oma armukest suksutama, kaasa ja lapsed tulevad hiljem. Tuleb vaid iha.ee lahti lüüa, kus poliitikud ja teisejärgulised ärimehed kükitavad varikontodega.

Mind pandi aastaid tagasi häbenema, et olen naine. Vanus on teinud mind kindlameelsemaks ja tugevamaks. Ma tean kes ma olen. Minu pere ja sõbrad teavad kes ma olen. Siiski hinge torgib veidi. 

Kui see nimi pandi mulle, olin veel laps, siis naisena on kaastunne tekkinud selle lapse suhtes, kes pidi nii noorelt suureks kasvama ja õppima, et ma olen alati peale meest, mees on alati enne mind. Mehed on A ja O ühiskonnas.

Ma ei ole anti mehed, ma ei ole hullunud feminist. Ma olen lihtsalt naine, kes soovib, et Eesti Vabariik aktsepteeriks naist, kui mehega võrdset.
Et naine peaks minema sõjaväkke, et ta õpiks enesekaitse ära, et ükski mees ei saaks teda pimedas tänavas vägistada. 
Et kahe lapse ema ei pekstaks oimetuks oma abikaasa poolt kodus, vaid, et sel emal oleks oskus vastu võidelda.
Et naise palk oleks täpselt samal töökohal võrdväärne mehe omaga.
Et mees istuks kodus 12 nädalat isapuhkusel, nagu seda Norra riigis isad teevad.
Et naise alandamine, igas mõttes oleks taunitav.
Et naisele ei sunnitaks tervet maailma koormust peale- ole ema, käi tööl, kasvata lapsi, korista, tee süüa ja ole hea naine igas mõistes. 

M.A

8 kommentaari:

  1. Anonüümne27.10.17

    Ma saan sinust aru. Igal pool on ühiskond nihkes, isegi norras, täiuslikku tasakaalu ei suuda inimesed mitte kusagil luua, see on utoopia. Aga sa pead aru saama et need nimed antakse tegude eest ja ka meestele. Jah, osad teevad salaja, teised kaamerate ees. Siis peab tunnistama oma rumalust kui kaamerate ees purjus peaga lollusi teha. Eks sa tegid ka nii mõndagi avalikult.
    Egas midagi, inimene peab leppima sellega et saab täpselt seda mida väärib. Ja inimene peab tunnistama oma vigu, mitte ainult teisi süüdistama. Jah mehed on sead kes naise keha ostavad, aga see naine peab enda sisse vaatama ja aru saama, et tema on sama rumal kui see ostja. Kui ta oleks hea naine, siis ta elaks ausalt ja hästi.
    Niiet siin pole süüdlasi ega ohvreid, igaüks elab nii nagu oskab ja saab seda, mida väärib. Ja mida ausamalt oskad elada, seda ausamat elu väärid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aga see on samuti omamoodi Utoopia mida sa kirjeldad. Purjus peaga kaamera ees? Ma olen kõik oma teod kainena teinud, sest ma vihkan, kui aetakse kõik alkoholi süüks. See on vabandus ja argpükslikus peita enda teod millegi taha.

      Minu mõte oli, et mitte üheski riigis ei panda inimestele nimesid, veel vähem selliseid seksistlikke nimesid naistele.

      Ja need naised kes müüvad oma keha on ohvrid ja nad on sinna olukorda pandud. Ma olen intervjueerinud nii palju prostituute. See on kurb kuidas iga ühe jutt algab suhteliselt samalt-
      Mind vägistati
      Mind kasutati ära lapsena
      Minu laps nälgib
      Pean mehele raha maksma, et ta last ei võtaks ära...

      See ajab mind vihale just Eesti puhul, et vägistatud naine on ise selles süüdi
      Prostituut ise on selles ja ilmselt ka kõiges muus süüdi

      Aga keegi ei küsi MIKS! Kedagi ei koti.

      See, et naisi ahistatakse rõvedalt klubis- fak ma olin seal tantsija. Ma nägin ja kogesin seda konkreetset jama. Mu isa õpetas vähemalt mind kuidas end kaitsta selliste eest.

      Väärikas elamine on iga inimese südametunnistusel kirjas. Me ise loome väärikusest reeglid. Kuid mis on väärikus? Minu väärikus on paigas, ole elanud ausalt ja hästi. Kui ma vaatan tagasi oma elule, siis naeratusega. Kahetsen vaid paari seika, kus ma olen solvanud endale kalleid inimesi. Mind kurvastas vaid see, et nii kergelt alandatakse naisi, teisalt kutsutakse üles sellest rääkima. See nagu ma läheks oma vägistamisest vägistajale jutustama. See on võlts ja vale.

      Ma olen nii palju näinud, et minu jaoks ausus ja väärikus on kaotanud selle süütu tähenduse, kui elasin klapid peas oma pisikeses maailmas.

      Kustuta
    2. Anonüümne29.10.17

      Kui juhtuvad need asjad, mis sa kirjutasid- "vägistati, kasutati lapsena ära, laps nälgib, mehele raha maksmine", siis kas ainuke tee kuidas edasi saab elada on prostituudiks olemine? Kas kõik lapsed keda on ära kasutatud peaksid nüüd täiskasvanuna oma keha müüma? Jah need mehed saavad kõrgema kasmakaristuse ja maksavad elu lõpuni ja ka peale seda oma tegude eest. Lihtsalt siin on küsimus, kuidas naine tahab edasi elada. Kõik ahistatud ei pea ju end müüma hakkama. Ja kõik naised kellel pole lapsele raha, ei pea end müüma, kas ausat tööd ei taha teha? Ma olen ka nii palju näinud ja alati on võimalus. Siin ongi konks. Tihti naised arvavad et sellise töö tegemine näitab nende tugevust, kuigi TEGELIKULT on see töö kergem tee ja hoopis oma südame järgi ja ausalt elamine näitab tugevust ja on siin ilmas kõige raskem.
      Sellest ka sinu frustratsioon. Sa tahad õigluse eest võidelda ja unistad õiglasest maailmast, aga sa ei saa teiste vaba tahte vastu võidelda. Sa ei saa kõikide naiste eest võidelda. Igaüks valib ise enda tee ja keha müümine on kõige kergem ja ebaausam ning sellest tulenevalt ka elu kvaliteet.
      Ma ei tea mida veel sulle kirjutada, sa ei ole üksi ja ühiskond liigub paremuse suunas, naised hoiavad üksteist rohkem. Aga igaüks saab ikkagi seda mida väärib.
      PS. see kes sulle kunagi halvustava nime andis oli kindlasti ise naine, kollase ajakirjanduse tegelane, niiet kui kusagilt alustada, siis naistevahelisest ussitamisest. Ja loomulikult iseendast.

      Kustuta
  2. Ma siiani ei tea, miks sind seksi-mariseks üldse tituleeriti? ma arvasin ka, et pornot tegid, kui aus olla.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. MTV pealt hakkas jooksma selline sari:
      https://youtu.be/q_3FVqdpZsQ

      Sõbrannaga mõtlesime, et hullult naljakas oleks teha blogi ja kirja panna :D Korda mööda kirjutasime sinna ja kuna Eestis kõigil igav elu siis õhtuleht leidis selle ja siis läks asi nagu kulutulel edasi. Samas selle loogika järgi peaks mind kutsuma Seksita- Maris 🤔

      Kustuta
    2. Haha, issand jumal. Uskumatu! :D

      Kustuta
  3. Anonüümne27.10.17

    Mina olen täiesti nõus sellega, mida Sa Maris kirjutad.
    Esiteks ei tohiks keegi teisele halvustavaid nimesid anda ja narrida, kõige vähem meedia. Kuniks meedia rahumeeli narrib, ei saagi narrimine ühiskonnas, ega ka näiteks koolis, kuhugi kaduda - sest selline narrimine ja teistele halvustavate nimede andmine oleks justkui aktsepteeritud. Sellistes tegudes on kindlasti süüdlased ja ohvrid. See, keda niiviisi nimetatakse ei saa kuidagi ise selles süüdi olla, sest tema pole kunagi palunud ennast niiviisi nimetada. Tehtud tegudega on nii, et meist igaüks võib omada arvamust, kas kellegi teod meile meeldivad või mitte, ja seda ka öelda, aga isegi kui ei meeldi, pole mitte mingit õigust seepärast teisele liiga teha ning teda halvustavalt nimetada või narrida.
    Teiseks olen ma täiesti nõus, et naiste ja meeste kohta kehtib justkui erinev moraal ning ma ei näe selleks mingit õigustust.
    Ja kolmandaks: sa oled nii tubli - tubli, et seda meedia kajastust vaikselt alla ei neelanud ning julgelt oma arvamust avaldad. Ehk paneb see kedagi ka selliste asjade üle mõtlema.
    Tervitustega, Merle

    VastaKustuta
  4. Anonüümne29.10.17

    Aitäh, et jagad. Kurb on lugeda, et meedia sind nii rängalt väärkohtles. Jääb üle vaid loota, et ühel päeval ei pea noored tüdrukud kartma silte, mis neile võõraste poolt meelevaldselt külge kleebitakse.

    VastaKustuta